Wij houden uw privégegevens privé
We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. Wanneer je iets bij ons bestelt, wil je natuurlijk geen pottenkijkers die er met jouw persoonsgegevens vandoor gaan. Terecht ook. We vragen wel gegevens van jou, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot je data en hoe lang we je gegevens bewaren.
Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens?
Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en MegaView, zoals jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij:
-
Bestellen & pre-order
-
Levering
-
Retour & reparatie
-
Contact met onze klantenservice
Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:
-
Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
-
Contact met onze klantenservice
-
Bezoek van onze websites
-
Account
-
Nieuwsbrief & e-mail
-
Persoonlijk advies
-
Acties
-
Social media
We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.
Wie heeft toegang tot jouw gegevens?
We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, betaalpartners en IT-dienstverleners. Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres en het is fijn als een reparateur bij je thuis langskomt om je machine te maken. En niet per ongeluk bij de buren met een werkend toestel voor de deur staat. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens Favori Gierle. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.
Waar worden jouw gegevens opgeslagen?
We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Oost west, thuis best: daarom worden je gegevens bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat jouw privacy op een passende manier beschermd blijft.
Hoe lang bewaren we jouw gegevens?
We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.
Maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:
-
Inactieve klantaccounts verwijderen we na 10 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
-
Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 10 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.
-
Als je jouw product door Favori Gierle laat repareren of vervangen, bewaren we jouw melding en contactgegevens 10 jaar. Daarna gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
-
Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
-
Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen worden langer bewaard.
Wat zijn jouw rechten?
Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem, laat het ons weten via post of email. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw.
Uitschrijven voor de nieuwsbrief is makkelijk. Via de link onderaan de nieuwsbrief zelf.
We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.
Heb je vragen of klachten?
Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met de Data Protection Officer van Favori Gierle BVBA.
Mailen: info@robotcare.be
Schrijven: Favori Gierle BVBA, Kloosterstraat 92, 2275 Lille
Wanneer je niet tevreden bent over hoe Favori Gierle BVBA omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.
Wie is verantwoordelijk voor je gegevens?
Wij zijn Favori Gierle bvba
Dit is ons BTW-identificatienummer: BE0680.808.653
Telefoon: +32(0)493/97.61.34
Mailen: info@robotcare.be
Schrijven: Favori Gierle BVBA, Kloosterstraat 92, 2275 Lille
Laatst gewijzigd 05 februari 2021